Värsta marodören

Alltså, jag vet inte vad som gör att det är så himla kul att stöka till och riva ner saker. Jag själv tycker ju att det är jätteotrevligt t.ex. Min älskade Vilmos å andra sidan verkar ha det som främsta mål i livet just nu. (Det, och att sätta rekord i att vakna så tidigt som möjligt på natten. Mer om det sen..)
Såhär ser det ut hemma hos oss i stort sett jämt när vi är hemma.

stökigt

leker
Snyggt va? Då är detta ändå vääääldigt lindrigt, för dessa kort togs ca 10 minuter efter att vi kom hem från handlingen idag.

Faschinationen för att riva ner kuddar vet jag inte var den kommer ifrån. Det spelar ingen roll hur många ggr vi lägger upp kuddarna i soffan... Efter 5 minuter ligger de lika snyggt igen. *suck* Jag HATAR verkligen att ha stökigt runt omkring mig. Inget får ligga på fel plats, och jag mår nästan dåligt när det ser ut som en storm har dragit fram i huset... Lite skit i hörnen lider jag däremot inte lika mycket av, men det måste SE städat ut!

Jaja, nog om det. Nu till morgonpiggheten. Senaste tiden har Vilme drastiskt ändrat sin morgonrutin. PÅ veckorna vaknar han oftast samtidigt som far i huset. Dvs. 05.50. Då brukar han gå upp och äta välling och dela pappas morgonmacka. Helgerna brukar däremot vara rätt ok. Han vaknar vanligtvis runt 7, och det får väl anses som normalt för en energisk tvååring. Imorse slog han däremot upp sina blå kl 5!!! GAHHHHH! Ungen bara vägrade somna om. Det hela slutade med att vi (han och jag) blev jätteosams och det var inte så livat. Pappan i huset åkte iväg på fotbollscup tidigt så han behövde ju inte ta fajten. Tillslut fick jag ge mig och inse fakta... Men kl 5(!!) på en lördag är alldeles för tidigt. Idag har jag därför fått dras med en halvtjurig unge som har gnällt och kläng mesta dels. Han sover inte på dagen heller längre, och det är helt omöjligt att få honom att göra det om man inte åker bil. Vi skulle in till stan och handla, men den resan tar bara ca. en kvart, så det blev ingen lång tupplur direkt.
Vi funderar på om han vaknar för att han är hungrig helt enkelt. Det första han säger när han vaknar är "välling" och den slukar han på mindre än två minuter. Därför inleds "projekt fullkornsvälling" ikväll. Hittills har han ätit majsvälling för han har varit lite känslig i magen... Nu var det dock ett tag sedan vi provade med fullkorn så vi hoppas att magen har mognat lite mer nu. Förhoppningsvis mättar fullkornsvälling lite mer så han kan stå sig lite längre på det. Hoppas verkligen att det funkar, annars vet jag inte vad vi ska göra. Har testat att lägga honom senare på kvällen, men det funkar inte det heller.. Då blir han bara ännu tröttare på dagen sen.

Nu ska jag blanda till en cocktail 50/50 fullkorn/majsvälling och hoppas att det gillas. Både av "den lille gourmeten" och hans mage.

klängkille
Mkt snygg bild på "båda mina barn" :-) Magen i v. 21+1 och klängkillen som vill upp till sin mor.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, kl.5 det är verkligen tidigt! :-(
Här vaknar barnet runt 7.30 varje dag... Ända nackdelen är att han inte sover i sin säng, runt 23.30-01 brukar han stå i sängen & gnälla. Men somna oftast bara han får lägga sig hos oss sen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback