Varm smörgåstårta

Jag har länge varit lite sugen på att starta en matblogg, men eftersom jag vet att jag tappar sugen emellanåt så vore det ju dumt att ha två bloggar. Därför kommer denna blogg vara en kombinerad matblogg och "allmänblogg".

Mitt första recept är nog ganska känt, men det tål att skrivas ner ändå. Det är sååå gott!

Varm smörgåstårta (ca. fyra port. Eller två om man, som jag, har en karl som äter för tre.)

4 Hönökakor, polarbröd el. liknande
2 pkt bacon
färska champinjoner
purjolök
2 burkar cremefraiche (Vi brukar ha en med paprika/chili smak och en vanlig lätt)
2 tomater i skivor
riven ost
oregano

Fräs bacon i bitar tillsmammans med purjo och svamp. När baconet är klart och vätskan från svampen har kokat bort blandar med detta tillsammans med cremefraichen i en bunke. Blanda väl ocxh fördela fyllningen mellan bröden som en tårta.
På översta brödet lägger man skivad tomat och toppar med riven ost och oregano.

In i ugnen på 225 grader i ca 15 minuter. Klart!

image145

Serveras med fördel tillsammans med sallad såklart, men så seriösa orkade vi inte vara idag!

Nu ska jag och Nicklas kolla på harry Potter och smaska tårta! Nice!

Btw, vällingtricket funkade inte.. "Ja inte ha välli" lät det här för en stund sedan. Får väl försöka att blanda lite mer succesivt.. Imorgon bitti blir det iallafall en skopa med fullkorn.

Ha en trevlig kväll!



Kommentarer
Postat av: Linda

Så är mumsigt, nu blev jag sugen! Ungefär samma recept som vi gör. Du hade inte skrivit ananas, men det ser ut som det på bilden, vi har iaf det i den vi brukar göra.

Postat av: Camilla

Haha, gjorde precis denna i söndags för första gången:-) Fick receptet av Rebbe!

2008-01-26 @ 22:23:08
URL: http://nyahusagare.blogg.se
Postat av: Elin

Linda- Nej, ananas har vi inte i. Men dte låter ju gott, så dte måste testas. Jag älskar ananas.

Camilla- Jag tror faktiskt oxå att jag har fått receptet av Rebecca. För läääänge sedan.

2008-01-26 @ 22:30:41
URL: http://mammaelin.blogg.se
Postat av: Lina

Jag brukar ha ananas ovanpå tillsammans med tomaten jag... Mycket gott!

2008-01-27 @ 18:51:49
URL: http://rufelt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback