Babianrumpans återtåg

Varning, detta inlägg innehåller bajssnack. Känsliga kan sluta läsa nu.. :)

Stackars lilla Vilme har babianrumpa. Antar att det är vårat fullkornsexperiment som tar ut sin rätt. Fr.o.m. i lördags har vi ökat på dosen och imorse fick han drygt hälften fullkorn i flaskan. Tyvärr verkar inte lilla magen ha klarat av det... Det började i eftermiddags med att han var ledsen och klagade över att han hade ont i magen. Efter ett tag sa han att han hade ont i rumpan och först då anade jag ugglor i mossen. Japp, babianrumpan var tillbaka. Så kan det gå när man har ont i magen, bajsar en totalt luktfri bajs och "glömmer" att säga till. Andra gången det hände nu ikväll fattade jag galoppen snabbare som tur var. Då kom han ut i köket storgråtandes med världens snyggaste hjulbenhet. Och ja, det är det karekteristiska "för mycket fullkornsbajset". Slemmigt och trevligt, inte alls "magsjukebajs", som tur är.

Så nu kör vi med bara majsvälling igen. Vi får väl helt enkelt inse att han inte tål fullkornsvällingen än. När han är bra i magen igen så kanske vi kör med en skopa fullkorn bara för att vänja magen lite... Men nu får det läka ordentligt först.
Undrar om det kan bli något dagis imorgon. Han är ju inte sjuk, men om han har ont i rumpan och bajsar ofta så är det ju inget kul. Pappan får vara hemma isåfall, för jag ska jobba. Känns inte som om jag varken kan eller vill säga nej när jag blir erbjuden jobb.

Håll tummarna för att det blir en bajsfri natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback