Usch vad jag är dålig på att updatera...

Jag ÄR och förblir världens sämsta bloggare.. Men men.. Ni får ha tålamod med mig!

Idag hade jag tänkt att slå på stort med en fotodagbok. Det gick sådär måste jag säga.. :) Dessutom kom jag inte på att jag skulle fota förräns typ efter halva förmiddagen.
Fyra bilder blev det, sen tog det stopp! Dock kan jag ju ändå skriva vad vi har gjort så får ni tänka er bilder till det! Dagis hade planeringsdag idag, så Vilme har varit hemma med mig...

07.00. Uppstigning för Vilme. Jag går upp och fixar lite välling, sätter på Pippi på TV'n och går sen och lägger mig igen. Det är sååå skönt att han kan vara själv en stund. Jag somnar ju inte, men jag kan ju iallafall ligga och dra mig en stund. Härligt!

08.30. Vi äter frukost. Sedan duschar vi. Vilme gillar att leka med olika små burkar och hälla vatten, så där kan man slå ihjäl en bra stund.. :)

09.30. Bäddar sängen och fixar lite allmänt. Vilmos spexar lite framför kameran.
sötis

10.00. Vi gör färdigt en tårta till farfar som fyller år idag. Glasyren var jättegod tyckte ungen. Blev väldigt ond på sin mamma när han inte fick äta upp allt. Hemskt elakt!
mycket gott
Observera vårat snygga kakel. Ska snaaaart fixas..


10.30. Vi är ute och leker. När vi hade lekt en stund så satte jag mig och läste tidningen medans Vilme grejade med sitt. Plötsligt hör jag Vilme säga "hejjå mamma". Han är påväg nerför uppfarten. Jag frågar honom vart han ska och han svarar "fafa". Lite halvgulligt va? :)
leker
Dagen till ära har sonen för korta överdragsbyxor och "finskorna" på sig. Det andra glömde vi hos mormor och morfar i helgen.

11.45. Vi äter lunch. Överbliven lasagne från igår.

12.15. Vilme sover. Jag sätter mig vid datorn en stund..
sover så sött
Täppt i näsan är han stackarn. Man skulle ju kunna tro att jag medvetet har matchat napparna med klädvalet idag (Jo, han var ju lixom TVUNGEN att byta om efter tårtfixandet såklart), men så är inte fallet.. ;) En ren slump..

13.30. Pappan kommer hem från jobbet. Extra tidigt idag, för han ska till tandis. Vilme och jag följer med in till stan.

14.30. Vi har köpt mellis och väntar på pappan i en lekpark. Pappan kommer ganska snart (inga hål) och vi fikar och leker en stund.

16.00. Hemma igen. Hämtade även Vilmes grejer hos mormor och morfar på vägen hem.

16.45. Jag tar med mig min familj och min tårta och åker iväg till Nicklas tvillingbror för att fira farfar. Äter lasagne (igen.. De kunde ju omöjligtvis veta att vi åt det igår och idag till lunch... Men det är ju gott, så det gjorde absolut inget!) och gosar med bebis. Farfar får paket och barnen leker. Vilme är dock ganska trött och sur. ..och känslig som bara den.

19.15. Vi är hemma och Vilme går och lägger sig snarast. Han somnar ganska snabbt.

20.30. Sitter här och häckar.

Sen vet jag inget mer, men jag antar att jag ligger i sängen snart. Är skittrött rent ut sagt.

Ja, just det.. sen var det ju det här med bantningsrapporten ja.. Hrrm. Jag måste erkänna att jag inte har varit allt för duktig den här veckan. Jag har småfuskat då och då, och promenaderna är få. Dessutom har vi haft kalas hela helgen inkl. idag så det har inte gått så bra. Bestämde mig för i helgen att skita i det och börja om på nytt imorgon. Efter alla kalas. Så så blir det.. Usch, jag känner mig urkass, men oxå väldigt taggad igen. Dessutom måste jag säga att jag nog känner skillnad. Jag är som sagt JÄTTEtrött nu, till skillnad från hur det har varit de senaste veckorna. Så något måste det ju ha med det att göra tycker jag...

Jaja, trots allt fusk så har mitt fläskmagemått ändå minskat med 1,5 cm. Inte så illa ändå.. Har dock inte vägt mig, för vågen är ju som den är...

Så imorgon tar  vi nya tag! Känns bra...

Kommentarer
Postat av: Linda

En lång & spännande blogg väger nästan upp att jag inte har haft nåt att läsa på flera dagar... ;-)

Postat av: Camilla

Hörrö du Elin, nu är det nästan på tiden att du uppdaterar igen!! Har du inget kul att dela med dig?! Kram
Förresten, Blev det några gardiner sydda sen i Lördags eller var du alldeles för trött för det?

2007-10-01 @ 09:13:16
URL: http://www
Postat av: Camilla

Dax att uppdatera nu gumman:-)

2007-10-15 @ 20:51:48
URL: http://www.nyahusagare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback