JAAA

Mina ändrade vanor har gett resultat. Minus 3 cm i magmått och minus 1 kilo på vågen! YES! Jag är nöjd med veckan och det har inte alls varit speciellt jobbigt. Faktum är att jag ändå kan unna mig att äta gott. Som igår t.ex. så gjorde jag äppelpaj när vi hade kompisar på fika. Gör man den själv och tänker sig för så är det faktiskt inte så farligt. Dessutom gjorde jag egen vaniljsås, och det var inte alls mycket onyttigt i heller. Sen får man ju såklart ta en liiiten bit, men det räcker!
Jag kommer fortsätta med min diet och mina promenader, för det här känns mer är bra!
Ett litet problem skuggar min sol bara.. Igår när jag tog med min familj ut på promenad så har markägaren satt upp elstängsel som blockerar min skogsväg! ;-( Han har gjort kohage av min promenad.. Visserligen KAN man väl gå igenom en kohage, men jag vågar inte.
Imorse fick jag gå en annan väg och det gick ju bra det med.. men jag sörjer min skogsväg, för den var så perfekt.

Vilmes sovning i den nya sängen gå oxå bra! Igår kom han visserligen upp säkertctio ggr innan han somnade. Som tur är blev han inte arg eller ledsen när vi följde honom tillbaka till sängen, så det där ger sig nog snart. Lite förvånande är dock att han har kommit tassande framåt småtimmarna alldeles själv in till oss. Det trodde jag inte skulle gå så fort! Han har ju alltid sovit hos oss delar av natten, och det gör absolut ingenting. Däremot trodde jag att vi skulle få fortsätta gå och hämta honom ett bra tag till. Men det är ju bara bra att han kommer själv såklart!

Nej, nu ska jag ta tag i pluggandet för dagen. Ska bli intressant att se om det finns något mer upplagt i plattformen som jag kan börja med! Det har nämligen varit lite segt.. Eller kanske det är jag som stressar...

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh va duktig du är! Här händer det inte så mycket, men jag äter nog fel...

Postat av: Emelie

Grattis!! Hurra vad bra, visst är det peppande när man får bra resultat så snabbt? :)
Klart man kan unna sig goa grejer som äppelkaka, det har jag också gjort.
Nått som är bra att ha hemma för akutsuget är 85%ig choklad, inte särskilt god i början när man är van vid marabous mjölkchoklad *s* men den funkar och jag lovar: efter EN ruta är suget borta :)

2007-09-03 @ 17:35:15
URL: http://chardeus.blogspot.com/
Postat av: Syster

Du är allt duktig du!

2007-09-04 @ 10:09:35
Postat av: Yvonne

Grattis! Bra jobbat! Jag kämpar också med vikten. Har gått med i Viktklubben på Aftonbladet.se. Och än sålänge går det neråt i allafall!

2007-09-07 @ 10:54:56
URL: http://yvis75.blogspot.com/
Postat av: Mormor och morfar

Jag längtar efter en uppdatering av en liten trevlig maträtt.....
Vi åt en god lövbiff med auberginskivor, mozarellaost, marinerade tomater och basilika på. Så en köttskiva och klyftpotatis (obs! enligt Elins blanda i burkentips) och en grönsallad till var alldeles nog. Fick 5 portioner på ett litet lövbiffpaket.
Mor

2007-09-07 @ 20:33:17
Postat av: Minks

HURRA HURRA HURRA HURRA! Jag försöker också, med mat o motion!! Läs gärna Latmasken inne på Ettbraliv, det är jag det ;)//M

2007-09-08 @ 22:55:15
URL: http://ettbraliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback