En liten shoppingtur

Idag tog vi med oss farfarn och styrde kosan mot Jönköping för att shoppa. Härligt! (Det är nog typ min bästa helgsysselsättning) Vilme var pigg, men lite snorig och det verkar faktiskt inte som om det blir något mer av den här förkylningen.
Vi började med såklart med Po.P inne i stan. Jag köpte (ännu) ett set med lånkisar och en tröja till Vilme. Tänkte gå ut lite lugnt.. (fast egentligen så hittade jag inget mer, jag väntar på landskapskläderna) Farfarn däremot tog fram stora plånboken och shoppade till både Vilme och kusinerna Leon och Lucas. Allt registrerades på mitt kort såklart, så nu har svärfar höjt min bonus :-)
Sedan åkte vi ut till A6 för lite mer shopping. Skor till både mamman, pappan och Vilme blev det. Dessutom fick Vilme två par gummistövlar. Ett par att ha hemma och ett par till dagis. Sedan hittade jag även ett par snygga jeans till Vilme, och en pyjamas. Egentligen var pyjamasen på bebisavdelningen, men den såg rätt stor ut så den slank med...
Sedan mötte vi upp mormorn och morfarn som dagen till ära oxå var på shoppingtur. Rena släktkalaset blev det på IKEAS restaurang.

Så kom vi då till dagens ursprungliga syfte. Att köpa en säng till Vilme. Farfar har länge sagt att han skulle köpa den, så så fick det bli. Dessutom slank det ner ett bäddset och en gunga, som man har på golvet, i vagnen... Tack snälla farfarn. I vår vagn slank det ner matta till Vilmes rum, plastburkar och batterier. That´s it!

Sen åkte vi hem för att montera upp den nya sängen. Vilme kollade på med stort intresse och vi försökte verkligen visa honom att vi nu tog bort hans gamla säng och ställde dit den nya. Vi tänkte att han skulle tycka det var mer naturligt att ligga i den nya om han verkligen förstod att han inte hade kvar spjälisen längre. Tricket verkar ha funkat, frö jag trooor att han sover nu. Det är iallafall tyst där inne, och han har bara kommit upp EN gång. Ok, jag ändrar mig.. TVÅ :-D I skrivandets stund tassade två små fötter ut i hallen... Så han sover alltså INTE.
Dock tror jag att han somnar snart, för han följde lugnt och stilla med tillbaka in till sängen och lade sig ner utan ett ljud.

"Bantningen" går fortfarande bra. Idag är enda dagen jag inte har gått, men då gick jag ju massa under shoppingen så det kanske väger upp.. :-) Lunchen var väl kanske inte optimal, men IKEAS köttbullar är väl inte HELT fel heller..? Snart ska jag och min ljuva man äta skaldjurssallad så det jämnar nog ut sig iallafall.

bara provar lite
Bara provar de nya skorna och den nya tröjan han fick av farfar. Ute på promenad PÅ den nya sängen...

ny säng
Nya sängen och mattan.

Det är fortfarande tyst som i graven innefrån Vilmes rum. Hoppas, hoppas att han sover...
Hoppas på att kunna uppdatera igen med en sovande Vilme i sängen!

God kväll!

Ok, nu sover barnet och bild kommer här.

sover
Bilden är tagen med blixt, så det är alltså inte jätteljust i hans rum egentligen. Lillprinsen sover så gott!
Skaldjurssalladen var MYCKET god och nyttig, och nu ska vi kolla på en film. Sen blir det sängen så fort som möjligt... Vilme har en ny vana att vakna ca 06.30 numera, vilket vi inte är vana vid. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet antar jag! Det kunde ju ha varit värre..

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, så fint!
Vilken snäll farfar ni har... Saknar bilder på kläderna med...

Postat av: Camilla

Så du fick med dig Niklas iallafall?! Vill du fortfarande åka med mig nu?..när var det vi bestämde?
Känner jag dig rätt kan du nog åka igen va! Måste snart stilla mitt shoppingsug:-)

2007-09-02 @ 09:25:23
URL: http://www.nyahusagare.blogg.se
Postat av: Emelie

Vilket fint rum han har lille V :)

2007-09-02 @ 09:57:02
URL: http://chardeus.blogspot.com/
Postat av: Mormor och morfar

Åååå, vad fint det blev! Och vad skönt han sover den lilla älsklingen. Hoppas att han fortfarande är pigg, och att förkylningen är över.
Kramar från Mormor och Morfar.

2007-09-03 @ 21:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback