Värsta goda pizzan

Idag fyller min kära sambo år! Hela 27 fyller han, så vi slog på stort och gjorde värsta goda pizzan till middag. Inte den nyttigaste i världen, men skit samma. Det är ju fest! :-)

När vi var på PizzaHut i helgen åt vi en skitgod pizza som vi nu försökte återskapa. Det gick fint! Smakade nääästan likadant! Dock var den liiite billigare...

När jag var på lidl häromdagen hittade jag en mycket bra uppfinning. En färdig pizzadeg, upprullad på ett bakplåtspapper, med tillhörande glasburk innehållande tomatsås. Jag brukar alltid ha problem med att få degen krispig när jag gör pizza, men nu är det problemet löst. Den här blev jättebra, och tänk så lite jobb...

pizza

Pizza med tomat, mozzarella, soltorkade tomater, marinerat kött, bearnaisesås och ruccolasallad. Testa den!

Kommentarer
Postat av: Lina

Var det den där degen som är i ett grönt rör? Den har jag iallafall provat och den blev bra, fast jag tyckte inte att tomatsåsen var så god som hörde till. Grattis Niko från oss!

Postat av: Elin

Lina, nej den här var i en gul kartong...och såsen var god. Men på lidl har de ju bara speciella grejer vet du. tror att den här hette "toppo" eller nåt. 15 pix kostade den!

2007-06-01 @ 09:18:42
URL: http://mammaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback