Min duktiga kille

En ny milstolpe har vi kommit till idag! Min bebis(!?) sa sin första tvåordsmening.
Vi stod och kollade oss i spegeln (Hur kan man låta bli? Vi är ju så snygga!!) och Vilme pekade och bubblade som vanligt. Först pekade han på mig och sa "mamma", sen pekade han på sig själv och sa "mamma". "Nej, det är inte mamma" sa jag då... Han gjorde om samma procedur igen. Pekade på mig och sa "mamma". Pekade på sig själv och sa "neej mamma". JAAAA där satt den! :-)

I helgen kom han på hur man säger Vilme, men det tycks han ha glömt idag. Hela lördagen var det "memme" hit och "memme" dit.. Idag har han mest ropat efter Meja (kusinen som var besök i helgen) typ 1000 ggr. Annars är det oxå vanligt förekommande att han går omkring och ropar på "momo". Även Morfar har fått ett eget namn (slipper dela med farfar längre). Morfar heter numera "opffaa".
Alla som åker motorcykel eller moped heter "fafa".

Är han inte smart, så säg?? :-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Såklart han saknar sin kusin! Han är rikligt bra på att prata den beten!

2007-05-02 @ 20:47:06
Postat av: Linda

Inte lätt att veta vad allt heter, men det lär du dig snabbt Vilme!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback