Lite nytt "piff"

Eftersom jag är så himla bra på att hålla blommor vid liv så måste jag byta då och då.. (undrar varför?)
Igår fick jag med mig Camilla till världens bästa blomaffär och shoppade loss. Lite blommor och en korg blev det, så nu är det så vackert så utanför dörren. Får väl se hur länge det håller...

bordblomsterf?rvaringblommor

Annars är livet bra just nu. Vilme är äntligen av med sin låååångvariga förkylning. Det är så himla skönt att slippa allt snor. Hoppas det sitter i några dagar iallafall.. :-)
Helgen har varit OK. Tråkigt väder, men helt ok ändå... På lördagen hade vi "arbetsdag" här i frinnet. Jag hade sovmorgon, men Nicklas och Vilem gcik dit tidigt. Jag masade mig dit rätt sent, så det var inte arbetsamt alls. Vilme hade roat sig med sin kompis Tilde och klätrrat upp och ner i en grushög hela förmiddagen. När vi sedan skulle gå till bygdegården och fika höll de varandra i handen hela vägen och var så söta... På kvällen kom bror med bihang hit och åt mat. GOTT! Sedan åkte de hem för bihanget skulle jobba (GRR), så Niko och jag fick titta på melod alldeles själva. Även i år kom vi fram till att vi INTE skulle titta nästa år, men vi får väl se hur det går. Visst, jag fattade att Sverige inte skulle vinna, men att det skulle gå sååå dåligt trodde jag inte. Tur ialafall att inte Ukraina vann. Ziben Ziben alolo Ziben ziben ein swei. Underbar text! Dessutom var han/hon så himla cool och snygg... (Obs ironi!!)
Söndagen tillbringades ju som sagt på blomsteraffären. När jag kom hem hade Niko klippt gräset och Vilme hade lekt i sandlådan med farfar. Sedam gick vi tipspromenad med twinsen och päron (markus vann. JIPPI!). På kvällen kollade vi på fotboll en stund. Sen åkte vi hem och kollade på en fotbollsfilm (mycket fotboll blir det med fotbollsgalen man) som var urkass. Tack för det Camilla.. :-)

Nu har jag just lämnat Vilme på dagis och jag ska ta tag i min naturkunskap. Jag ser ljuset i tunneln... SNAAART är jag klar!

Kommentarer
Postat av: Lina

Very piffigt!

Postat av: Minks

Jättesnyggt!!

Nu tittade jag in tillbaka hos dig :) Jag har en blogg till tillsammans med en vän, länk här ovan!
//M

2007-05-14 @ 11:08:29
URL: http://www.ettbraliv.wordpress.com
Postat av: Linda

Åh, måste oxå köpa nya blommor... Påskliljorna är ju ganska vissna nu... :-D

2007-05-14 @ 16:19:41
URL: http://rehnstedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback