NU är det vår!

..Hoppas jag! Men det bådar gott tycker jag.... Idag har vi haft 17 grader på baksidan, och där är det ingen sol på hela dagen. Underbart! I solen hade vi 26 grader..., inne i fönstret där termometern står var det 47.  Så nu är det nog vår tror jag...

Vilme och jag har fixat lite idag. Planterat och klippt rosenbuske. Eller rättare sagt har jag planterat och klippt rosenbuske och Vilme har rymt och kastat grus. Jättekul! Sen har han planterat stenar i krukorna. Får väl se om det kommer upp något där.. :-) han tittade noggrant på hur jag gjorde med blommorna, och sen gjorde han själv likadant fast med grus. jag hade inte hjärta att stoppa honom, utan nu är gruset planterat...

v?
Vårat lilla bord utanför dörren... Vi sitter typ ALDRIg här, men nu kanske det blir ändring på det.

p?skliljor
Påskliljor är fint. Den ena krukan ska vi ställa på svärmors grav. Hon skulle ha fyllt 64 år imorgon. Nicklas kom INTE ihåg det, men tur att han har en "fru" som minns allt.. Här har faktiskt jag själv lagt i lite grus. Tyckte det passade sig!

blommor
Små penséer. De har väl inte kommit längre än så här i växthusen så det fanns inga större att köpa. Hoppas de tar sig lite... I den här krukan får vi se om det kommer upp några berg.

p?skris
På vägen hem från dagis hittade vi lite påskris. De hade alldeles lägligt rensat upp precis brevid vägen, så det låg stora drivor med björkris där. Jag fick användning för min nyinköpta sekatör. Jag är mogen jag...

fika p? trappan
Igår hälsade vi på hos Leon. Så mysigt att sitta på trappen och käka äpple. Vilme fick dock äppelklyftor i en skål, för jag litar inte på honom med ett helt äpple. Leon gick och knaprade på samma äpple hela dagen. Gott!

Kommentarer
Postat av: Sara

värst vad du pysslar då! Sånt orkar jag inte med... Nu ska jag packa träningsväskan, sen sova. Måste träna innan jobbet vettu!
Kram

Postat av: Sara

värst vad du pysslar då! Sånt orkar jag inte med... Nu ska jag packa träningsväskan, sen sova. Måste träna innan jobbet vettu!
Kram

2007-03-27 @ 21:39:43
URL: http://misssara.blogg.se
Postat av: Sara

värst vad du pysslar då! Sånt orkar jag inte med... Nu ska jag packa träningsväskan, sen sova. Måste träna innan jobbet vettu!
Kram

2007-03-27 @ 21:39:48
URL: http://misssara.blogg.se
Postat av: Linda

Ska bli spännande att se om det kommer upp nåt i dina planteringar Vilme.... ;-)

2007-03-27 @ 22:01:47
Postat av: Lina

Å så pyssligt! Måste nog fixa lite flowers jag med.
Du fick ju även lite vackrare färger på ditt påskris, Meja valde ju kanske inte de snyggaste...
Blev rosen snygg? Jag ska klippa lite till på mina, och så ska jag ta dem på framsidan också...

2007-03-27 @ 22:19:56
URL: http://rufelt.wordpress.com
Postat av: Hanna

Åh vad pysslig du är!!
Visst är det mysigt att ställa ut sina krukor igen :-)

Jag tryckte i lite påskliljor o minipenseér i 2 zinkkrukor på trappen häromdagen.
Och de verkar ha klarat de frostiga nätterna med...

Här är vi hemma o vabbar idag igen,
Smilla har varit sjuk i över en vecka nu.
Så idag ska jag ner till sjukhuset med henne o ta lite prover.

Ha en bra dag.

Kramar

2007-03-30 @ 08:03:59
Postat av: Johanna

Blir jättesnyggt i "kukorna"..Har pötat ner gräslök o persilja, vete fan hur man gör. Kommer la inte upp nåt. kram

2007-04-02 @ 20:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback