Tårtpremiär

jag har gjort min första "fintårta". Vet inte om den är så himla fin egentligen, men lite snyggare än de jag brukar göra iallafall... Det är Vilmes sista dagsidag imorgon, så jag tänkte ge fröknarna en liten tårta. Mest för att jag vill pröva att göra en! :-) ..och för att det märks att Vilme trivs där.

För första gången har jag använt mig av sugarpaste. Skitsliskig smak, men det blir ju snyggt. Lätt att jobba med var den oxå.
Tårtan är fylld med jordgubbsgrädde, citronfromage och vaniljgrädde. Täcket och dekorationerna är alltså av sugarpaste. Dekorationerna är målade med ätbar pulverfärg utblandad i sprit.

Här kommer skapelsen.. :-)

tårtan

Jag är faktiskt nöjd med tanke på att det är min "första" tårta, men den kan absolut INTE mäta sig med de tårtor jag sitter och dreglar över i Familjelivs "tårtforum". Där finns det riktiga proffs...

Kommentarer
Postat av: Johanna (pr32 på FL)

SUPERFIN tårta ju!! Ser hur proffsig ut som helst! :-)

2007-06-13 @ 21:07:01
Postat av: Linda

Mumsig tårta! Blir fröknarna så glada! :-)

Postat av: Minks

Men gud så fin tårta!!!//M

2007-06-14 @ 11:32:03
URL: http://www.ettbraliv.wordpress.com
Postat av: Camilla

Du är SÅ duktig! En riktig bullmamma:-)

2007-06-15 @ 18:26:57
URL: http://nyahusagare.blogg.se
Postat av: Hanna

Åhhhh, va fin!!! Var köper du färgen?
Jag gjorde ju såna tårtor förr, när man orkade och hade tid...
Men jag färgade alltid in sockermassan o det var ju skitjobbigt....

2007-06-16 @ 18:55:54
Postat av: Elin

Hanna, ja, jag minns dina tårtot från dagis.. Mycket fina! :-) jag köpte färgen på www.kakburken.se. Det var typ ett startpaket för kanske 160:- med 6 olika fäger.

2007-06-16 @ 20:01:03
URL: http://mammaelin.blogg.se
Postat av: Hanna

Men har du pastafärg då?? Inte pulver va?

2007-06-18 @ 22:38:53
Postat av: Elin

Hanna, jo det här är pulver. Man bara blandar ut det med lite sprit och sen blir det som vattenfärg ungefär. Inget att färga in massan med, utan man målar med den..

2007-06-19 @ 12:55:20
URL: http://mammaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback