Midsommar och annat smått och gott!

Midsommaren är över, och sommaren lyser med sin frånvaro. Iallafall här hos oss. Midsommaraftonen gick i regnets tecken, men det var riktigt trevligt ändå. På dagen var vi hemma hos mina föräldrar. Släkten var där, och det var kul att ses. Det blir ju inte alltför ofta tyvärr. Det fanns två barn i Vilmes ålder och de lekte fint ihop faktiskt. En liten bebis fanns oxå att tillgå. Min lilla kusin, Mila. Helt sjukt att jag har en kusse som är så liten.. :-)

På kvällen var vi här hos oss. Fyra kompispar + tillhörande barn kom hit och det var jättetrevligt. Vi grillade och satt ute hela kvällen trots spöregn. Vi hade partytält och det höll verkligen tätt. Mycket bra!

Igår var en riktig slappar dag. Vi var väl lite trötta efter "festen" så hela familjen sov middag i en och en halv timme. Mycket lyxigt! fast Vilme tyckte nog att det var lite konstigt att hela familjen gick och la sig i sängen efter lunchen. Det hör ju inte till vanligheterna direkt. På kvällen åkte vi in till mina föräldrar och fick "fräsiga burgare" som min mamma sa. Alltid trevligt med sällskap, och att slippa laga mat.

Idag har vi varit på en liiiten shoppingtur. Åkte till Jönköping, men skippade A6. Det var såå himla mycket folk överallt så vi shoppade bara en ogräsbrännare och lite fix på biltema. En födelsedagspresent till
Meja blev dte oxå. Vilme fick ett par bilar dessutom som blev en stor hit. På tal om Vilme så har han varit lite gnällig idag. han säger "aj, aj, aj" och vill inte äta. Nu på kvällen hade han faktiskt lite feber, så jag antar att det är tänder på gång. han är inte förkyld eller så. För en stund sedan vaknade han hysterisk i sin säng. Antingen hade han ont eller så drömde han mardrömmar. Febern var redan borta... Nu ligger finingen i våran säng och sover medans pappan läser bok. Hoppas att vi kan flytta över honom sen.
Imorgon har vi planerat att åka till min syster på besök, Vilme och jag. HOPPAS verkligen att vi kan åka. Vi avvaktar tills imorgon bitti, men blir det inte värre än så här så åker vi nog. Vi har ju pratat om det här så himla länge och det skulle verkligen vara skittrist om det inte blir nåt... troligtvis kommer vi hem på torsdag igen! Mycket möjligt att jag uppdaterar någon gång under veckan ändå iofs.

Tack så mycket hej!

tjurar
Vilmes första midsommarfirande (för det här året). Vi blev inbjudna till dagis midsommarfest (fast vi var lediga) och så här mycket ville Vilme dansa. Det dög utmärkt att kolla på när de andra dansade...

glasskille
Däremot gick det utmärkt att vara med och äta glass...

dans
Till den riktiga midsommardansen hade Vilme däremot fått upp snitsen. Eftersom det regnade fick dansen vara på mormors altan. Tur att vi hade en liten midsommarstång. den här gången var det till och med så kul att vilme och mormor tog en repris igår. En dag för sent.

profil
Liten sötis pustar ut efter dansen hos "momo".

Håll nu tummarna för att vi kan åka imorgon. Annars måste jag nog fälla en tår... *buhu*

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas att ni är pigga & glada imorgon nu då, så ni kommer iväg... Hälsa syster så mycket!!

Postat av: Linda

Dags för lite ny blogg nu va??

2007-07-11 @ 22:22:44
URL: http://rehnstedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback