husdjur

Jag har sagt ett tag nu att jag skulle vilja ha ett husdjur. Kanske en katt eller nåt... Dock inte ett sådant husdjur som har bott i vårat hus senaste veckan!

Denna lilla historia börjar med att jag förra veckan (kanske onsdag) hörde ett konstigt ljud i köksfläkten. Det lät som en fågel som var där inne och flaxade och pep. Det slutade dock ganska fort så jag tänkte inte mer på det. Morgonen därpå hörde jag ljud uppifrån vinden. Det lät som om någon spikade på långt håll, fast ifrån vinden om ni fattar... Tänkte att det var husets förra ägare som var snickare, som kommit för att hälsa på.. (han är död, så ett spöke skulle det vara isåfall) Tyckte det var skumt för jag kunde inte fatta vad ljudet kom ifrån. På dagen var det lugnt, men morgonen efter var samma ljud tillbaka igen. tyckte mig höra lite fladder emellanåt så jag antog att det var en fågel som hade kommit fel. Jag berättade om mina farhågor för min käre make, men han skrattade åt mig. han sa att jag "hörde i syne" och att jag alltid brukar överdriva saker och ting. Efter lite tjat gick han dock upp på vinden här om dagen, men där var det tomt.
Några mornar sedan var det tyst på vinden så jag började själv tro att jag hade hittat på alltihop.
Igår morse vaknade jag av att det krafsade något otroligt i våran fläkt igen. Jag ringde till nicklas på jobbet som sa att det nog var en råtta där inne iallafall. Så igår och idag har det krafsats.. Niko fixade en råttfälla och nu skulle råttan bort...
Nu ikväll öppnade han fläkten och kände på röret (ni vet det där som ser ut som en grå orm). Råttan var där inne, men förvann upp i taket. Eftersom det inte var något råttbajs i röret så lade Nicklas en råttfälla i en hink nedanför röret och gick till grannen. Då var det ju bara en liten mus, och den skulle ju aldrig kunna ta sig upp ur hinken om den hamnade där.
Jag stod och bakade i godan ro (har precis satt in kakan) när det dunkar till som bara den i hinken. Den gungar fram och tillbaka och det dunkar och slår massor där i.. Ok, råttan är STOR tänker jag och springer in i sovrummet och ringer till min räddare i nöden. kikar ut i köket när jag väntar på svar och får till min fasa syn på ett "stort" svart huvud som sticker upp ur hinken. "han är här", nästan skriker jag, "Han är PÅ hinken". niko kommer rusdande från grannen och får se vårat husdjur sitta på hinken alldeles skärrad. En KRÅKA!! Han öppnar balkongdörren och kråkan flyger ut efter en stund... *phu*

Så var den historien slut! Mycket äckligt, men tur att det inte var en råtta iallafall. Då hade jag nog dött!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, vilken historia! Man får vara med om mycket som husägare va?!!

Postat av: the eve

Tur att det inte var en bäver ..

2007-06-20 @ 08:58:12
Postat av: the eve

hahaha *asgarv* där har du en historia att berätta för barnbarnen!!!!

2007-06-20 @ 09:04:22
Postat av: Minks

ÅH FYYYYY!!!!
Vi har kajor som boar i skorstenen på torpet. Man brukar ju prata om att elda för kajorna och nu förstår jag vad det innebär...de måste gilla både värme och rök för de mådde precis lika bra dagen efter (vi Visste inte att de bodde i skorstenen när vi eldade!! men upptäckte det dagen efter när vi satt o solade att vi hade inneboende... som överlevt brasan kvällen innan. URK)
//M

2007-06-20 @ 09:39:36
URL: http://www.ettbraliv.wordpress.com
Postat av: Linda

Tycker nog att du ska skaffa en katt eller nåt annat lite mysigare djur istället...

2007-06-20 @ 12:19:07
URL: http://rehnstedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback