Filmkille

Min son har en ny favorit! han ÄLSKAR att titta på film. Inte vilken film som helst utan det SKA vara tecknade Pippi. Pippi är det första han pratar om när han vaknar på morgonen och det sista innan han somnar. Sätter man på film och hjälper honom upp i soffan så kan han sitta en bra stund och titta.

Jag VET att TV'n är en urkass barnvakt, men det är ju så smidigt. Då vet jag ju vart jag har honom, och kan fixa med annat en stund. Men det dåliga samvetet gnager.

Äsch imorgon tar han förhoppningsvis igen den friska luften som han har missat när han har umgåtts med pippi eftersom vi planerar att jobba i trädgården typ hela dagen. Vi (läs Nicklas) ska gräva upp en rabatt och lägga sten istället, Farfar ska fälla träd, Vilme ska leka ute och bli rosig om kinderna och jag ska mest titta på! Jag är skitbra på det! Kanske kan jag sträcka mig till att fixa lite lunch.

Nu väntar sängen...

(Har smält stöldincidenten lite nu, och korten är borta. Dock känns det hela så sjukt fortfarande.)

Kommentarer
Postat av: Sara

Känner du inte till den berömda filmpedagogiken??? Det är välkänd, jag använder mig av den i mitt yrke med jämna mellanrum...

Postat av: Elin

Sara, Nej berätta mera om denna underbara pedagogik! Allt för att stilla mitt dåliga samvete... :-)

2007-06-02 @ 11:54:39
URL: http://mammaelin.blogg.se
Postat av: Sara

Den går ut på att man sätter barnen framför en film för att få lugn och ro och lite tid för sig själv hahaha Även som Fröken :)
VI gjorde det i fre t.ex. för då var vi en personal kort... Ska man hinna med allt annat (mellis-fixande) och sånt, måste man hitta nåt/nån annan som roar barnen

2007-06-03 @ 09:01:29
URL: http://misssara.blogg.se
Postat av: Elin

Sara, det där är smart! Ok, då ska jag fortsätta med detta.. Nu när jag vet att det finns en pedagogik bakom så känns det mer OK! :-)

2007-06-03 @ 11:33:17
URL: http://mammaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback