Jä*la SNÖ!

Imorse trodde jg att jag skulle bli galen. Morgonen började inte bra eftersom den började redan klockan 6. Sonen vägrade nämligen att somna om efter att pappan hade gått till jobbet. När vi sen väl kom upp så upptäcker jag att det är MASSA snö ute! What the f*ck lixom. Jag har ju beställt vår.

När vi skulle åka till dagis borstade jag av bilen lite lätt. Borstade inte av taket, dels på grund av tidsbrist och dels på grund av att jag faktiskt inte når... Nåja, dagislämningen gick bra (inet en enda tår idag), men sen började bekymrena.. :-) När jag skulle svänga upp på våran uppfart tog det stopp. Jag kom inte en cm, utan slirade bara på stället. Backade tillbaka och försökte igen, men det GICK inte! Då ställde jag bilen på gatan istället. det slog mig doch att jag hade sett plogen på vägen hem och fattade ju att han skulle komma och ploga även hos oss. Med andra ord stod jag väldigt ivägen.. Så jag tog min lilla(?) bil och körde iväg. Jag fick väl ta en liten sightseeing i Frinnet så länge. JÄTTEKUL eftersom det inte finns en enda människa att titta på den tiden på dygnet... (inte annars heller för den delen)
Iallafall kom jag körandes i godan ro i en nerförsbacke när halva nordpolen kommer glidande ner för min vindruta.. Där fick jag för att jag inte hade borstat av bilen ordentligt.
Vindrutetorkarna kämpade tappert, men de klarade inte av tyngden, så det var bara att stanna bilen och gå ut och borsta. Halt och jävligt var det och jag höll på att ramla typ 3 ggr. Sen skulle jag åka hem, men inte f*n kund ejag ta vilken väg som helst inte. Nej, det fick inte vara någon uppförsbacke som ännu inte var plogad. Alltså fick jag åka runt hela samhället och upp till skolan innan jag kunde svänga av hemåt. Inte jättelångt, men GAAAHHH vad irriterande.

När jag väl kom hem så hade plogen varit där och allt var fris och fröjd! TUR!

Så nu får det vara NOG med snö! Jag vill ha vååååår....

I eftermiddags när jag höll på att laga mat så inträffade en skojig grej. Vilme brukar ju leka ganska bra i sitt rum själv, och det gjorde han även idag. Hörde att han gnällde lite, så jag ropade på honom. han brukar alltid komma då, men det gjorde han inte idag... Till slut gick jag in till honom, och då hittade jag honom såhär...

hur hamnade jag här?

Undrar hur sjutton han hade kommit i där. det måste ha varit trångt för korgen följde nämligen med upp när jag skulle lyfta ur honom... :-)

Ok, imorgon beställer jag 10 grader varmt och strålande sol. Annars går jag i ide. (btw så tror jag att våran kompis "kotte" som bor på våran tomt har gått i ide i en myrstack. Bara bra isåfall, för den myrstacken var ändå dödsdömd. Myror kanske är bra, men inte två meter från huset...)

Kommentarer
Postat av: Lina

Du är allt en riktig stjärna!

Postat av: Kassmin

jag hoppas på att det är fredag (provet är undanstökat)30 grader varmt och strålande solö när jag vaknar... vad är oddsen till det tro... :P

2007-02-27 @ 19:29:27
Postat av: Hanna

Hihi...I den lilla lilla leksakskorgen.
Allt går om man bara vill,
och det vill man :-)

mmm, snön kan gärna börja avta lite nu....
skotta är "jåppikt"!!!!
Man blir svettig och får snygga armar....
och det vill man ju helst slippa.

Kramar Hanna

2007-02-27 @ 20:51:46
Postat av: Sara

Jag hatar snö... Speciellt nu när det är blask o skorna bli alldeles genomblöta. Men det är ju mars snart så då är det vår!

2007-02-27 @ 23:15:00
URL: http://misssara.blogg.se
Postat av: Lou

Ho ho ho!!! Så rolig han är det lilla barnet!!!

2007-02-28 @ 09:47:16
Postat av: Johanna

Ja, nu är de dags för vår!!!
Vilme är en liten filur..hur kom han i där,liksom?

2007-02-28 @ 20:29:03
Postat av: Sara

hej... jag har fått ett jobb... Kolla min blogg hahaha

2007-03-02 @ 13:34:57
URL: http://misssara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback