Helg

Som vanligt är fredagar och lördagar alldeles fullproppade med aktiviteter, så jag har knappt hunnit sitta vid datorn någonting.

Igår var Vilme och jag först uppe vid dagis och lekte. Tänkte det tkunde vara bra om Vilme fick leka med de andra barnen eftersom han inte har varit där på en vecka nu. Problemet var bara att det inte fanns några barn där. Alla var tydligen lediga för dagis var stängt och låst. Så nu fick vi bara leka med Tilde och Anna (mamman). Mammorna hade ju trevligt såklart, men Vilme har fått för sig att han inte gillar Tilde alls längre. Han slänger sig ner på mage och gråter när hon kommer för nära. Helt livsfarlig måste hon vara.

När pappan slutade jobbet åkte vi in till storstan. Fika hos Lou-Amelie stod på agendan. Hon fyller ju år idag (GRATTIS) så hon bjöd på lite glass och annat trevligt. Sedan var det willys. Mycket mat och blöjor och annat smått och gott blev det. Efter det åkte vi hem till mamma och pappa och käkade pizza. Mycket trevligt! Pizza är gott! Även Vilme har kommit på att pizza är en kulinarisk höjdare. han åt säkert 1/4 dels pizza igår. Alla vet ju att Tranås-pizzor är STORA!

Idag har vi åkt pulka. FIF hade fixat en liten sportlovsaktivitet med pulka och korvgrillning. Vilme älskar att åka pulka, men helst själv. Jag stod längst upp i backen och Nicklas stod en bit längre ner. Sen släppte vi Vilme emellan oss. Vilken hit! Han skrattade så det ekade i backen... Tyvärr så låg kameran hemma i hallen, så bildbevis kan ej fås.
Efter pulkan var vi hemma en sväng och duschade och sonen tog en lur. Sedan bar det av igen. Den här gången skulle vi på restaurang. Svärfar ville bjuda på middag, men litade inte på sin egen kokkonst. Planskstek blev det, men den var ingen riktig höjdare... Gillar man pulvermos så var den helt ok. men det gör ju inte jag... Sen har vi fikat hemma hos svärfar och nu har vi kommit hem och precis stoppat Vilme i säng. Just nu leker han en väldigt rolig lek som heter "kasta tutte och kanin i golvet". Jättekul!

Ikväll blir det melodifestivalen. Har laddat upp med chips och dipp, men vi får väl se hur mycket jag får av det. jag har en karl som äter lika fort som en häst travar. Vitsigt värre!
Hoppas det är några bra bidrag ikväll...

Kommentarer
Postat av: Kassmin

Ja han hann ju äta upp en hel pizza när jag knappt tagit mig igenom en halv barnpizza!

2007-02-18 @ 12:40:21
Postat av: Lina

Å en glassfest hos Lou-Amelie är aldrig fel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback