Längesedan nu igen.

Jag är ju förskräcklig på det här med bloggande. Egentligen kanske jag skulle sluta helt och erkänna att jag inte var så bra... men det tar emot lite att lägga ner bloggen. Jag SKA försöka bättra mig, men annars får ni helt enkelt stå ut med att det inte uppdateras så ofta här.

En del har hänt sen sist. Ullared var mycket trevligt och jag blev 2000:- fattigare på ingenting. Det jag typ kommer ihåg att vi köpte var två stycken regnställ. Ett till Vilme och ett till Mejakusinen. Annars vet jag inte...
Nu i helgen var vi på bröllop. Allra käraste syster har slagit sina påsar ihop med nån j***a skåning! :-) (obs. skämt) Eller att han är skåning är inget skämt, men så jävlig är han inte. Han är rätt schysst faktiskt! :-)
Bröllopet var bara för familjerna och blev därför mycket litet. Men bra och trevligt. Vigseln var vid havet och sen åt vi tre rätters på restaurang. Det var gott!
Under bröllopsmiddagen ringde Nicklas tvillingbror och berättade att han hade blivit pappa. Lilla Lucas föddes äntligen i lördags eftermiddag efter tre veckors övertid. Skönt att han är ute nu.

I måndags började jag skolan och Vilme började dagis igen. Än är det rätt lugnt för mig, men jag antar att jag kan sätta igång för fullt nästa vecka. Ska bli jättekul att komma igång igen. Vilme älskar fortfarande dagis och springer in med ett stort leende varje morgon. Han har varit lite "längtig" efter mamma och pappa någon liiiiten stund varje dag, men det går fort över. Idag och imorgon är han hemma dock för hans klubbiga pappa har stukat foten. Man SKA inte spela fotboll när man börjar bli gammal! :-D
Fast det är nog skönt för Vilme att få en liten mjukstart. Det får ju inte bli för mycket av det goda...
Nu ligger pappan och sonen och sover och jag ska göra mig iordning för att åka in till skolan. Två infomöten är det nu i eftermiddag. Inte alls intressant, och inget nytt, men jag känner att jag måste åka dit ändå.

I helgen ska vi på kräftskiva. Ska bli skiiitkul! Synd bara att vi inte har lyckats få tag på svenska kräftor i år. Turkiska får duga... Vilme ska vara hos mormor och morfar och det ska bli najs att få sova ostört en natt. Det händer inte ofta kan jag säga... Det här blir nog tredje gången i Vilmes snart två-åriga liv som han ska sova borta. Men det ska nog gå bra! Han gillar sin mormor och morfar.

Förresten, jag kom på en sak. Måste bara skryta lite om min underbart duktiga son. Här omdagen frågade jag om han hade ätit frukt på dagis och ungen svarar "Minne äpple, tack tack Fia". Möjligtvis en lite luddig mening, men jag får det till "Vilme åt äpple och sa tack tack till Fia (fröken)"
Mycket stolt är jag! :-)

Bjuder på en liten bild på sötLucas. Dessutom kan man skymta mig, men mest mina tuttar.. haha!

lilla lucas


Kommentarer
Postat av: Linda

Äntligen en uppdatering! :-D
Så söt han var Lucasbebisen... och stor! Hur stor var han när han föddes nu igen?

Postat av: Syster

Ja den maten var god!
Han är söt den lilla bebisen, mycket söt!

2007-08-23 @ 14:15:19
URL: http://rufelt.wordpress.com
Postat av: Johanna

Vilme han är en riktig babbeljocke..Sååå duktig! Linda, han vägde 3403 g.

2007-08-23 @ 14:15:34
Postat av: Elin

Fast johanna, nu skrev du fel! :-) 4303 var det väl?

2007-08-23 @ 17:17:24
URL: http://mammaelin.blogg.se
Postat av: Emelie

Åh vilket litet gull! Klart du inte ska sluta blogga, jag har förvisso väntat på en uppdatering sen ni åkte typ, men vad fasen, hellre sällan än inte alls :)

2007-08-23 @ 19:43:49
URL: http://chardeus.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Kul med lite uppdatering!Ses ikväll, då ska vi allt bli lite fnittriga:-)

2007-08-25 @ 09:34:29
URL: http://www.nyahusagare.blogg.se
Postat av: Johanna

Elin du har givetvis alldeles rätt! Man är ju inte mindre vimsig efter barn nr två!! :)

2007-08-26 @ 18:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback