Jag, jag veeeet!

Jag är verkligen urdålig på att blogga! Kanske sämst i hela världen!

Vi har semster, och har massor att stå i, så bloggningen hamnar lite i skymundan. Det blir väl lätt så antar jag...

Vädret är rätt pissigt, och det är tråkigt! Idag skiner solen visserligen, men det blåser som bara den. Ikväll ska vi ta en tripp till Gränna med Eva, Markus och killarna. Ska bli kul. Vi har nämligen inte gjort något speciellt på nästan två veckor.. Förutom när jag och Vilme var med syster m. familj i Gamla Linköing förra veckan, men då var inte pappan med så det räknas nästan inte.

En fördel med pissigt väder är att man får en hel massa gjort. Under dessa veckor har vi..

* Rensat ut alla skåp och lådor i köket- När vi flyttade in slängde vi typ in allt bara för att få bort flyttkartongerna. Tanken var att jag skulle fixa det sen när jag gick hemma och väntade på bebis, men så blev det ju inte. Vattnet gick ju första natten efter flytten, så så gick det med det. Äntligen är det fixat iallafall!

* Städat tvättstugan- Den var sååå himla snuskig innan. Det är ju ett rum man sällan är i (om man inte tvättar) så vi hade låtit den förfalla.. BLÄ! Nu är den frsäch, och ska så förbli.. Se nästa punkt.

* Bytt duschmunstycke i tvättsugeduschen.- Äntligen har vi en bra dusch! Den som satt i tvättsugan innan var så igenkalkad att vattnet sprutade åt alla håll. Uppe i badrummet har vi en bra dusch egentligen, men av någon konstigt anledning har vi inte något bra tryck alls där. Dessutom är golvet felbyggt, för det finns inte den minsta lutning i duschen. Trots duschsarg så rann det ut vatten. Nu duschar vi bara nere, och det är såå skönt att ha en skön dusch. Dessutom är det ju bra, för då har vi en anledning att hålla tvättstugan ren!

* Snickaren har varit här och tagit bort väggen mellan köket och vardagsrummet (hemliga rummet)- Det blev jättebra och nu har vi bara en strykning kvar på listerna. Bilder kommer snarast när maskeringstejpen är borta.

* Jag har målat om skötbordet- Vi har ett urfult från IKEA som heter Sniglar. Äntligen är det vitt, så nu ser det lite bättre ut. Dessutom ska jag sy ett draperi eller liknande och klä in det lite med, men det blir ett senare projekt.

* Vi håller på att rensa ur garaget.- Nicklas har varit iväg och slängt en massa skräp. Nu håller vi på och sorterar för fullt där inne. Har köpt massa backar och små lådor på IKEA så vi får lite koll på grejerna.

* Jag har sytt.- Två bäddset och en gardin till Vilme blev det. Jag som är väldigt noga med hur det ser ut hemma kan inte fatta att jag inte har sytt bäddset till Vilme förut. Han har nämligen alltid använt en vanlig kudde så han har aldrig haft ett matchande påslakanset. Katastrof. Nu har han två iallafall!

* Nicklas har bytt bromsskivor på bilen.- Välbehövligt!

* Tagit bort spaljen på ena sidan av trappen (nere i hallen)- Blev jättebra. Har dessutom målat räcke och kvarvarande spalje, för det lös igenom på vissa ställen förut. Nu ska vi bara slipa trappstegen och lacka dem oxå. Bild kommer senare.

* Niko har bytt den droppande handfatskranen i badrummet. Bara efter ett halvårs droppande ller så.. :-)

Hmm, det var väl det tror jag...

Fast nu får det gärna bli fint väder så vi kan få EN stranddag iallafall!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, va ni har vart duktiga!!

Postat av: Camilla

Tänk om man hade haft hälften av eran energi..då hade det hänt betydligt mer hemma än det gjort:-)Får se när jag kan komma hem o se hur ni har det nu..kunde du tisdag? KRAM

2007-08-05 @ 08:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback