Jag har bestämt mig!!

Nu ni.. Nu ska jag gå ner i vikt! Jag har ju egentligen vetat om att jag måset göra något åt fläsket i flera år, och jag har försökt halvhjärtat många gånger. främst har jag då kört med viktväktarnas metod, och det har ju funkat. Ända tills jag tröttnar på att räkna points slaviskt. Det har väl gått max en månad, men visst har det gett resultat under den tiden.
Den här gången hade jag tänkt att köra på mera sunt-förnuft-metoden. Nyttig mat, mycket frukt och grönsaker och motion.
Eftersom jag läser hemifrån så ska det nog funka bra. Har tänkt att börja dagarna med en vagnpromenad upp till dagis (om det inte är så att jag ska direkt till skolan) med Vilme. På hemvägen tar jag en liten omväg genom skogen i rask takt. Jag har en superbra liten tur som sammanlagt med dagispromenaden tar ca 1 timme om man inte går jättefort. Sedan blir det nyttig frukost, typ gröt.  Vilme har nämligen fått för sig att han ska ha välling till frukost helt plötsligt, så han vill ändå inte äta med mig innan dagis.
Nyttigare mat ska jag laga. Inte för att jag någonsin gör väldigt onyttig mat, men klart att det slinker ner en skvätt grädde ibland.. Framförallt behöver vi bli bättre på grönsaker i vår familj.

Jag vägde och mätte mig alldeles nyss och jag blev faktiskt glatt överraskad av vågen. Jag vägde ca 5 kilo mindre än vad jag trodde. Dock spelar det ju kanske inte så stor roll egentligen. Jag är INTE nöjd med hur jag ser ut eller hur jag mår. Jag har ingen ork och jag tycker själv att jag är fetast i världen. Mitt första delmål är att jag ska gå ner 10 kilo. När jag har gjort det så ska jag unna mig massa nya snygga kläder. Måste spara nu bara så att jag har råd!

Så imorgon kör jag igång. Hade gärna gjort det idag egentligen, men Nicklas har bilen till jobbet och vi har inte allt jag skulle vilja ha hemma.

Wish me luck! Den här gången SKA jag klara det... och INTE gå upp allt inom några månader igen...

Kommentarer
Postat av: Syster

Ja då är vi två då. Jag kör typ samma stuk som du fast jag äter inte gröt. blä..
Började i söndags och nu har jag massa skoskav, så jag vet inte hur det går med det här promenerandet...

2007-08-27 @ 18:30:53
Postat av: becka

you go girl
lycka till
kram

2007-08-27 @ 19:32:45
Postat av: Hanna

Lycka till!!
Jag hänger på.....
så kan vi peppa varann.
Ska bara skaffa lite karaktär först :)

2007-08-27 @ 21:29:15
Postat av: Camilla

Fy fan va bra! Jag vill oxå men har verkligen ingen karaktär..ska visserligen börja träna nu igen..får se hur länge jag orkar det:-) Men jag följer gärna med och handlar nya kläder när det blir aktuellt! Lycka till!

Postat av: Linda

Här behövs det helt klart viktminskning med! Jobbar lite på det, med varierande resultat. Ska börja på gympa på onsdag, och försöker promenera mycket...
Lycka till!

2007-08-28 @ 12:16:43
URL: http://rehnstedt.blogg.se
Postat av: Emelie

Heja dig! Jag kommer sitta i rumpan på dig som en liten igel *s*
Får jag ge ett tips bara? Ta mindre delmål, 5 kilo om du skall ner mkt i vikt annars kanske 3 och ge dig en belöning (inte mat) när du klarat det. 10 kilo kan kännas så övermäktigt och det är lättare att ge upp om man sätter för höga delmål.
Lycka till!

2007-08-28 @ 13:17:58
URL: http://chardeus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback