Jag är äckligt nöjd med mig själv

Dagen har gått hur bra som helst. Jag vaknade kl. 7. Upp och hoppa och göra iordning Vilme för Dagis. Lämnade hemmet kl. 7.45, slängde av Vilme i farten på dagis kl. 8 och sen gick jag på min skogspromenad. Kom hem igen kl. 8.45, så det tog nästan exakt en timme. Riktigt perfekt promenad väder var det idag. Typ 8 grader varmt (kallt, det är verkligen höst nu) och solen sken från en klarblå himmel. Var riktigt skönt, men det är ju inte så himla kul... Men jag SKA fortsätta ändå. Till råga på allt så gick jag upp och hämtade Vilme oxå i eftermiddags. En halvtimme till blev det där!

Sedan kommer maten...

9.00 Frukost- Havregrynsgröt med ett halvt rivet äpple och kanel. Lättmjölk. Två knäckemackor med räkost och tomat. Ett stort glas vatten.

11.00 Mellis- andra halvan av äpplet

12.30 Lunch- Soppa på potatis, röda linser och purjolök. Mycket gott! Ett stort glas vatten.

17.00 Middag- Fullkornsmakaroner med köttfärssås (gjord på tomatkross, morötter, buljong och kryddor) kokta morötter och kokt broccoli. Hade bara blandfärs hemma, men hädanefter blir det nötfärs. Vatten till det.

Ikväll tänkte jag ta en kopp the, och om jag är extremt sugen på något, en knäckemacka. Jag brukar ofta bli alldeles förfärligt sugen framåt kvällen.

Än så länge är jag äckligt nöjd med hur dagen har varit. Det har faktiskt ínte varit alls jobbigt.. säger jag efter EN dag! Vi får väl se vad jag säger om en vecka... eller om en månad! Visserligen är dte ju inga superförändringar det gäller heller, så jag HOPPAS verkligen att det här ska funka.


Kommentarer
Postat av: Linda

Duktigt! Nu är det bara att fortsätta i samma stil!
Jag tänkte att jag skulle börja äta var tredje timma, för då håller man sig på en jämn blodsockernivå. Det gick typ 1 dag...

Postat av: Emelie

Härligt! Fortsätt sådär!
En fråga, vill du ha kommentarer på matdagen eller ska man knipa tyst? *s* Tänkte med tanke på att du bett mig matblogga för inspiration :)

2007-08-28 @ 20:49:19
URL: http://chardeus.blogspot.com/
Postat av: Elin

Emla- Du får gärna kommentera. Du verkar ju som om du har lite koll på det här, så varsågod! jag behöver all hjälp jag kan få.. :)

2007-08-28 @ 21:15:30
URL: http://mammaelin.blogg.se
Postat av: Elin

Vilken god mat du gjorde, fortsätt gärna att skriva matrecepten, det är så inspirerande. Jag är helt tom på matrecept nu och här hemma behöver vi också tänka på vikten...Ett tips från mej är att lägga fram regnkläderna eller dylikt till den morgonen som det inte är vackert väder så finns inget att skylla för att inte en promenad skulle fungera även den dagen. Kram, vi ses till helgen hoppas jag! Mamma

2007-08-29 @ 17:59:13
Postat av: Emelie

Det är faktiskt en jättebra matdag och stolt ska du vara! Du kan justera den litegrann för att få bästa effekt.
Jag saknar bra fetter, olja, nötter, avocado etc. Till lunchen kan du gott ta en kalkonknäckemacka för att fylla ut.
Ett eftermiddagsmellis är toppen, gör en proteindrink och flika in de nyttiga fetterna där genom en näve nötter eller en halv avocado kanske.
Till middagen är kokta grönsaker toppen, men vill du få ut maximal nyttighet så koka inte morötterna, de har ganska högt GI kokta men är superbra råa.
Jag brukar knapra morötter på kvällarna om jag blir tuggsugen, så skala några och ha i ett kallt glad med vatten i kylen så är de lättillgängliga när suget kommer.

2007-08-29 @ 20:29:29
URL: http://chardeus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback