Ännu en bra dag...

Känns mycket bra! Jag äter fortfarande mycket och god mat.. Fast jag tänker på ett annat sätt. Egentligen kan man ju äta det mesta... Tricket är nog bara att tänka nyttigt, så blir det så :-)

Idag t.ex gjorde jag ugnsrostad potatis. Istället för att ringla över 20 liter olja så kan man ju faktiskt göra på ett annat sätt. Jag lägger potatisbitarna i en bunke, kryddar och häller i oljan. Sen rör jag om så att allt får sin beskärda del. På så sätt kan en matsked olivolja räcka till 5 portioner. Det blir gott och krispigt och man kan ju inte direkt säga att en halv tesked olja är farligt... Till potatisen hade vi sallad med oliver och fetaost (utan dressing såklart), olivbiffar (vanlig köttbullesmet gjord på vatten och havregryn, fast med hackade oliver och vitlök i) och tzatziki. Mycket gott och det fick mer än godkänt av både barnet, pappan och farfarn i familjen. Imorgon kommer vi väl lukta skunk hela bunten, men vad gör väl det..? :-D
Jag är även mycket nöjd med min stekpanna som steker helt utan fett.. Bra!

Promenaden gick bra imorse med. Imorgon vet jag inte hur jag gör dock, för då ska jag lämna Vilme kl. 9. Om jag orkar så kanske han får följa med på skogspromenaden. Då blir det visserligen uppför i skogen med ett stycke tung unge i en inte alltför lätt vagn. Men det är ju bara bra iofs.. Vi får väl se när vi vaknar imorgon om vi hinner...

Ikväll tänkte jag prova en grej som jag läste om i ett forum på AFF. Bananglass. Man fryser en mogen banan och sen mixar man den.. Klart! Låter ju lite skumt, men de som har testat säger att det är typ som glass. Det skadar ju inte att prova iallafall... Återkommer med rapport senare!

Så himla dåligt med bilder har jag nu märker jag. Tror att jag bjuder på en liten bonusbild.

söt

Sötaste ungen är typ 3 månader. "Kinna" var redan då den stora favoriten... Dock ser han lite fräschare ut på denna bild än vad han gör nu :-)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ser ju ut som en jättebra matdag och er middag lät ju otroligt god!! :)

Postat av: Elin

Den maträtten ska jag också ta till nästa veckas matsedel. Tack!
Mor

2007-08-30 @ 20:39:48
Postat av: Elin

Men mamma! Du heter inte Elin.. hahahahahaaaa..

2007-08-30 @ 21:53:05
URL: http://mammaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback