Snabb som en vessla

Det är min lilla grabb. Hittade honom UPPE på bordet idag. Skitunge! han klättrar som värsta tarzan numera...

Det är helg igen. Veckorna går bara sååå fort. Iofs så har vi haft påsklov den här veckan, Vilme och jah. Det har varit riktigt skönt, och jag har inte pluggat ett enda dugg. Jag hinner ändå, så jag har verkligen ansträngt mig för att ta det lugnt den här veckan... INTE stressa som jag gjorde förra lovet. Så vi har haft det så mysigt så, sonen och jag. Men han blir nog glad när han får gå till dagis igen på måndag, för jag är nog inte så himla lattjo att umgås med.
Igår hade vi grillpremiär hos mamma och pappa alias mormor och morfar. God damn vad GOTT det var! Lillebror kocken lagade black and white med potatisgratäng. Rödvinssås och bearnaisesås såklart. Fast bearnaisesåsen gjorde jag, och den blev en hit! Jag är bra på att vispa smör jag... :-)
Imorse åkte Nicklas, alias pappan på träningsläger. Det är så himla fjantigt för han är typ 20 miuter hemifrån, men på en ö, så han kan inte sova hemma.. haha! Så Vilme och jag är alldeles allena.  Dagen spenderades med lillebror och bihang i Linköping. Vi var typ lika panka alla tre, så speciellt mycket shopping blev det inte. Åt hamburgare på MAX och Vilem blev värsta dipkungen. Jag köpte potatisgratäng (mycket bra ide för små barn, god var den dessutom) och kycklingnuggets till honom, men mina pommes var helt klart intressantare. Jag dippade en pommes EN gång i ketchup, och sen var det kört. Såklart skulle han oxå dippa... Han är så himla smart min son! Eftersom jag är en så snäll mamma som inte blir hysterisk av att barnet äter pommes en gång i halvåret så fick han äta.. Bara för att han avr så söt. Dock gick det likabra att dippa i sin potisgratäng, och fullt upptagen av sina pommes gick det utmärkjt att även gapa, så mamman kunde sticka in en och annan sked potatisgratäng oxå. Nuggetsarna slank ner såklart de med. Såklart hann min lilla huligan oxå med att hälla ut en mugg mjölk över sig och jasmin med. Schysst!
På vägen hem stannade vi Mjölby hos min mormor och morfar. Trevligt, för vi ses inte allt för ofta nu för tiden...
Imorgon ska vi åka och hämta pappan vid färjan. Hoppas att ingen annan vill åka med, för då kan vi ju inte stanna och äta glass... *håller tummarna*

Här kommer lite bilder med såklart....

sp?ket Vilme
Kan ni gissa vem som döljer sig under lakanet? Spöket Vilme hjälper till att bädda rent...

busunge
Busig som få...

snabb som en vessla
..och snabb som en vessla. Myyycket farligt att vara uppe på bordet, men jag var ju ändå tvungen att ta en bild. Själv tycker han att han är jätteduktig och klappar händerna för fullt! Snygg min har han oxå.. :-)
Observera klädseln. Min shoppingskörd för dagen. Bara grejer till Vilme såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback