Babianrumpa

Vilme har varit lös i magen igår och idag. Stackars lilla rumpan är alldeles skinnflådd... Han har aldrig haft det problemet innan, så vi stod handfallna här idag. Testade först med "luftning", men hur lätt är det med en vilding som är lös i magen? Jättefräscht! Till slut åkte jag till apoteket för att inhandla inotyol. En mycket bra salva som löser det mesta tydligen... Härligt mycket kemikalier och farliga ämnen är det säkert oxå, men det skiter vi i just nu. Så det så lilla mamma/mormor.
Hoppas han håller sig inatt så lilla rumpan får en chans att läka. Annars är han förövrigt frisk och kry, så jag antar att det är tänder på gång.
Han fick gå till dagis som vanligt för att underlätta för den sjuka bihålspappan. Inte lätt att vila med en vild bajsbebis i huset. (Ja, jag ringde och frågade och de tyckte det var ok eftersom han inte är sjuk. Han hade dessutom inte bajsat nåt på hela dagen där)

Tills imorgon har jag beställt en frisk pappa och en läkt rumpa. Oddesn är nog rätt goda att det kan bli så. jag sätter mitt hopp till penicillin till pappan och inotyol till sonen.

Kusin Leon med pappa var här och hälsade på idag. Killarna passade på att ha lite kafferep!

kafferep

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror faktiskt att det är tjära i inotyolen, vi hade information från apoteket på föräldragruppen igår och då sa de det. Så nu blir morsan förfärad.

2007-04-19 @ 21:34:32
Postat av: Linda

Stackars lilla Vilmerumpan... Hoppas verkligen den är bättre imorgon! Skrev svar till dig på min blogg...

Postat av: Hanna

Åh vad söta de är när de har kafferep :-)
Så goa!!!

Ha en bra helg!!

Kramar Hanna

2007-04-21 @ 11:49:57
URL: http://leonsmilla.blogg.se
Postat av: Johanna

Stackars Vilme..hoppas han blir bättre snart..

2007-04-24 @ 18:24:19
Postat av: Sara

Idag ska jag testa en EFIT hahaha vi får se hur det går. Ska snart till sjukgymnasten med mitt icke-skott

2007-04-27 @ 07:17:43
URL: http://misssara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback